Årsmötet SD Ronneby 2018 | Sverigedemokraterna i Ronneby

Årsmötet SD Ronneby 2018

Söndagen den 28 januari genomförde SD Ronneby ett väldigt trevligt årsmöte i Ronnebys stadshus. På första bilden ser ni vår nyvalde och glade Bengt Johansson som tar över klubban och ”rodret” för vår starkt växande kommunförening. Tidigare ordförande Christer Leksell, som under många år drivit SD Ronneby med stor framgång -ansåg att det nu var tid att lämna över till någon som inte behöver dela sitt viktiga ordförandeuppdrag, med en annan arbetsgivare.

Styrelsen vill tacka Christer Leksell för sitt enorma engagemang under många år och önskar honom all lycka framöver!

Vi tackar årsmötesordförande Anders Olin och årsmötessekreterare Lotta Antman som prioriterade oss i Ronneby idag -och ledde årsmötesförhandlingarna på ett enastående sätt! Säkrare presidie får man leta efter!

Gruppledaren Nicolas Westrup hade många anledningar till att inta talarstolen idag! Här är det den parlamentariska berättelsen som redovisas för årsmötet.

Kommunföreningens duktiga revisor Lotta Antman redovisar här årets revisionsberättelse. Vi är glada att Lotta dessutom tackade ja till ytterligare ett år som vår revisor!

Vår duktiga Kassör Gina Johansson, som dessutom tackat ja till ytterligare ett år -redovisar här den ekonomiska berättelsen för årsmötet. Anders Olin letar efter mobiltäckning eller så tar han en smygbild som han sedan lägger ut på fb.

Martin trodde nog att han satt säkert långt bak i salen -men när Anders Olin är på plats så är det ingen som sitter säkert från att åka upp i talarstolen! Även årsmötet är ett bra ställe att träna på.

Mattias Ronnestad – nyvald Andre vice ordförande passar på att tacka årsmötet för det fina förtroendet han fått.

SD Blekinges sekreterare Camilla Karlman informerar årsmötet över kommande utbildningar i länet.

Christopher Larsson – valberedningens ordförande var den som hade anledning att inta talarstolen flest gånger under söndagen. Här redogör han för årsmötet vilket förslag valberedningen kommit fram till gällande 2018 års styrelse. En stor anledning till att dagens årsmöte gick så fantastiskt smidigt är tack vare det fina arbetet som valberedningen gjort under 2017.

Nyvalde ordförande Bengt Johansson har precis lämnat över en bukett blommor till avgående ordförande Christer Leksell.

Kommunföreningens ordförande tackar årsmötesordförande och sekreterare för ett mycket väl genomfört årsmöte som gick på dryga timmen!

Efter årsmötet bjöds det givetvis på en välsmakande smörgåstårta!

Delar av den nyvalda styrelsen spexar – endast ordförande är fokuserad!

Tagning 2 av styrelsen – nu lite mer fokuserade men fortfarande på spexhumör..

Sådär ja! Från vänster:

Gruppledare samt vice ordförande Nicolas Westrup, Ledamot Linda Johansson, Ledamot och kassör Gina Johansson, Ordförande Bengt Johansson, Ledamot Tim Aulin, Ledamot Carina Aulin, Suppleant Bengt Johansson, Ledamot och sekreterare Martin Fridh Mathiasson, Andre vice ordförande Mattias Ronnestad.

Nya styrelsen i sin helhet:

Ordf. Bengt Johansson

Vice ordf. Nicolas Westrup

2 Vice ordf. Mattias Ronnestad

Ledamöter:

Sandra Bergkvist

Gina Johansson

Linda Johansson

Carina Aulin

Tim Aulin

Suppleanter:

Tomas Lund

Bengt Johansson

Anders Oddsheden

Jesper Grönblad

Revisorer: Lotta Antman, Johan Grönblad och Göran Eklund

Valberedning: Ordf. Christopher Larsson, Yvonne Olsson, Haide Friberg, Håkan Abramsson och Mats Mattiasson

Styrelsen tackar alla medlemmar, revisorer, valberedning, Camilla Karlman, Anders Olin och Lotta Antman för ett mycket trevligt och väl genomfört årsmöte -och för förtroendet att under detta viktiga valår se till att skörda nya framgångar i Ronneby kommun!