Förtroendevalda | Sverigedemokraterna i Ronneby

Förtroendevalda

1 . Nicolás Westrup är född och uppvuxen på Mallorca och flyttade hem till Sverige 1978 med sina föräldrar och broder, medans systern stannade kvar. Han har arbetat med det mesta och oftast med chefsbefattningar.         2013 sadlade han om till politiker och blev då gruppledare för Sverigedemokraterna i Ronneby. Nicolás sitter på en hel del förtroendeuppdrag i kommunen, landstinget samt regionen – är nu även kandidat till riksdagen. Han brinner för rättvisa, försvar och omsorg. Fritiden ägnar han åt fotografering och golf -och då gärna med sina två barn.

2. Bengt Johansson är född och uppvuxen i Ronneby och bortsett från några år utomlands så har han bott här hela sitt liv. Bengt är en entreprenör som drivit egna bolag under sitt liv och däribland en egen fiskebåt som han hade i 16 år. Han har enorma kunskaper inom fiskeripolitiken -som bl.a. riksdagen haft nytta av men nu är en av hans främsta och viktigaste uppgifter att informera Ronnebyborna om bl.a. kostnaderna för flyktingmottagandet i kommunen. Bengt är idag ordförande för SD Ronneby samt riksdagskandidat. Fritiden spenderar han gärna i husbilen tillsammans med sin sambo och barnen försöker de besöka så ofta de har möjlighet.

3.  Gina Johansson slog upp Sverigedemokraternas partiprogram 2016 och kunde konstatera att allt som hon tog del av i programmet stämde överens med hennes tro och verklighetsbild. Gina blir bedrövad över att se hur våra äldre fått det sämre till förmån för andra i samhället-våra äldre som såg till att hennes generation kunde växa upp i ett tryggt samhälle har nu dessvärre försvunnit -och våra barn och barnbarn har p.g.a. politikens felprioriteringar – inte samma möjlighet. Gina bestämde sig för att inte sitta still längre och engagerade sig politiskt för att få ett Ronneby som tar hand om sina äldre och ge dem ett värdigt liv med fint boende, god och näringsrik mat, ett torg där alla kan känna sig trygga och en flora av olika butiker, kaféer, matställen som gör Ronneby till Blekinges centrum.

4. Sandra Bergkvist

5.  Bengt Johansson är uppvuxen i Kallinge men flyttade till Ronneby för ca 8 år sedan där han nu bor med sin älskade hustru, hund och dotter (varannan vecka). Bengt brinner för allt som handlar om trafik/transport och då kanske lite speciellt för amerikanska bilar som är ett av hans största intressen. Han brinner även för Ronneby som stad och minns alla trevliga ställen som fanns på 80 och 90 talet då Ronneby hade lite ”puls” något som han vill göra allt för att få tillbaks. 2016 gick han med i Sverigedemokraterna för att kunna vara med om att påverka utvecklingen i Ronneby till det bättre igen

6. Tim Aulin

7.Tomas Lund har varit aktiv inom Sverigedemokraterna ca 12 år och är då en av gruppens mest erfarna fritidspolitiker. Lite som spindeln i nätet sitter han i en mängd olika nämnder och styrelser. Tomas är väldigt engagerad i de äldres frågor och kämpar dagligen för att de ska få det bättre. Trygghet, en bra infrastruktur i hela kommunen och kulturlivet är frågor han också fokuserar på. På fritiden åker han gärna ut och fiskar med sin båt, umgås med familjen eller påtar i trädgården.

8. Mattias Ronnestad

9. Carina Aulin

10 . Köttmästaren Anders Oddsheden har lämnat Skåne till förmån för Ronneby. Under de senaste 35 åren har han drivit manuellt betjänade kött -och färskvarubutiker i Lund och Malmö varav de senaste 12 åren även varit engagerad i Eslövs kommunpolitik som ledamot i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnder. Anders brinner för de äldres välmående – både fysiskt och psykiskt och kommer att göra allt han kan för att de äldre i Ronneby ska bli hörsammade på riktigt. På fritiden är det hustrun, labradoren och huset som får full uppmärksamhet och fokus

11.  Haide Friberg är född i Kristianstad och uppvuxen i Mönsterås. Sveket som vi idag kan se mot de gamla gjorde att hon bestämde sig för att engagera sig i Sverigedemokraterna vars politik hon helt håller med om. Haide sitter i kommunfullmäktige sedan 2014 och har inför valet plats nr 10 på listan. Musiken har varit en stor del av hennes liv och så fort hon får tillfälle plockar hon fram sin gitarr och spelar för vänner, familj och bekanta. En frisk fläkt som kan få vem som helst glad

12. Yvonne Olsson

13.  Johan Grönblad som är uppvuxen i Karlskrona blev aktiv fritidspolitiker inom Sverigedemokraterna 2015 då han kände att det inte hjälpte att sitta hemma vid köksbordet och klaga på hur samhället hade blivit. Trygghetskänslan hade blivit sämre och med den en allt snabbare tömning av människor och liv i centrum. Pensionärerna som för varje dag får det sämre och sjukvården som kämpar med allt längre köer. Johan vill göra vad han kan för att Ronneby återigen ska bli den blomstrande stad den en gång var. Ronnebys fina natur är något Johan värdesätter högt där han gärna tillbringar sin lediga tid med sin familj.

14. Tony Holgersson är född i Ronneby och kan se hur staden sakta förändrats och försämrats under de senaste åren. Alla, både ung och gammal ska kunna känna sig trygga i Ronneby – vilket man tyvärr inte kan göra idag. Utbildad snickare och har under några år även arbetat som arbetsledare och lärare där han fått riktigt bra insyn i problematiken som skolomsorgen i Ronneby kommun har. På fritiden är det familjen (sambo och tre barn) som gäller – gärna ute på havet där han tillsammans med familjen får njuta av trygghet, sol, bad och varandra.

15. Jesper Grönblad

16. Sarah Jansson är född och uppvuxen i Ronneby och har under många år kunnat följa Ronnebytrygghetens stegvisa försämring – som också är grunden för hennes engagemang i Sverigedemokraterna. ”När man inte längre vågar låta sina barn vara ute på kvällarna så är det hög tid att sätta ner foten” Med sina 18 år som undersköterska har hon en gedigen erfarenhet och insyn i yrket och vet vad hon pratar om. Fritiden spenderar hon gärna med sin familj som består av man, 6 barn och en hund – gärna ute i naturen.

17. Peter Jansson är född och uppvuxen i Ronneby och arbetar sedan 2000 inom industrin. Han har även under denna tid varit aktiv som ”köksbordspolitiker” men nu tagit ytterligare ett steg för ett tryggare och positivare samhälle. Peter tycker att alla frågor som Sverigedemokraterna driver är viktiga men brinner lite extra för Ronnebys föreningsliv, idrott och hälsa. På fritiden fokuserar han helt på sin fru, deras 6 barn och alla deras intressen.

18. Sten-Albert Olsson är född och uppvuxen på Hasslö men bor numera i Bräkne-Hoby med sin sambo och hunden Leo. Han arbetar som fältingenjör elektro -och instrument men har nu även bestämt sig för göra vad han kan för att förhindra samhällets sönderfall efter många års vanstyre. Han valde Sverigedemokraterna för att det är en rak och ärlig politik och som tar upp frågorna som han brinner för. Han älskar djur och den Blekingska skärgården där han gärna tillbringar sin lediga tid med familjen.

19. Marita Pöllänen

Jag har röstat på Sd så länge jag kan minnas. Blev medlem först 2017. Trivs bland människor med lika tänkande 😊
Vill att vi får tillbaka vårt Sverige och att man ska våga vistas ute utan att behöva vara orolig. Trött på att bli överkörd i tex vårdköer m.m och komma i andra hand. Tycker att man får ta seden lite som den är, dit man kommer. Jag brinner nog lite extra för barn och familjer som har det lite tufft, samt att jag tycker att folk med olika funktionshandikapp måste få ett liv utan skuldkänslor i samhället.
På fritiden gillar jag att åka på bilträffar runt om i landet, samt att umgås med familjen o barnbarnen. Jag är uppväxt i kallinge/Ronneby och har alltid trivts bra här fram tills 2016/17.

20. Joakim Franzén

Är en gammal Sosse som bytt parti sedan 2 val tillbaks då jag bara sett ett parti som står för mina värderingar, alltså SD. Blev medlem 2017 och vill se ett starkt Sverige med våra traditioner bevarade utan att vi skall behöva avvara dessa för att det kan vara stötande för vissa.  Vi behöver ett fast handlag med invandringspolitiken. På fritiden kör jag mc, bil och sköter min gård och mitt hus . Är född i Bräkne-Hoby och bor här än.

21. Irene Norberg

22. Christian Ivarsson

23. Ulla Bölja är född och uppvuxen i Lund men kärleken gjorde att hon slutligen hittade till Ronneby med sin man och barnen. Ulla har tidigare arbetat inom barnomsorgen där hon haft stor nytta av sin                                                              BSK utbildning.  Nu kommer denna livserfarenhet väl till pass då hon brinner för just dessa frågor. På fritiden är det simning, trädgård och kultur i alla dess former som gäller.

24. Rolf Magnusson

25. Peter Svensson