Svar till Inge Johansson ”sverigedemokrater är lättkränkta” Sydöstran 30.1. | Sverigedemokraterna i Ronneby

Svar till Inge Johansson ”sverigedemokrater är lättkränkta” Sydöstran 30.1.

Det är din fulla rätt att tro på det du skriver Inge, och givetvis min fulla rätt att säga att jag tror mig veta, att det är precis tvärtom mot vad du påstår.

Som du säkert vet,  har Sverigedemokraternas väljare fått stå ut med både det ena och det andra under de senaste valen. Trots detta så har självkänslan varit så pass stark att vi ändå rakryggat kunna stå upp för det vi tror på, nämligen ett bättre samhälle för oss alla som bor i Sverige oavsett kön, religion, etnicitet, sexuell läggning eller partipolitisk tillhörighet!

Rädslan och främlingsfientligheten har väldigt lite med själkänslan att göra, men allt med den katastrofala invandringspolitiken som sittande regeringar ägnat sig åt under allt för många år! En regering som medvetet kör över kommuner runt om i landet – trots att alla vet att det är omöjligt för kommuner att tillhandahålla bostäder, vårdplatser, skolplatser, arbeten o.s.v.   Sverigedemokraterna har varit ensamma om att våga driva denna känsliga fråga medans alla andra partier frenetiskt stoppat huvudet i sanden och hoppats på att ingen skulle märka något!

Valresultat och opinionssiffror talar sitt tydliga språk – folket har nu tröttnat på att köras över av riksdagen och därför tvingas nu parti efter parti att dra upp huvudet ur sanden och försiktigt, på sitt egna sätt, säga att de hade fel.

Visst skall vi hjälpa så många människor i nöd som vi bara kan Inge – vi har aldrig sagt något annat! Men den bästa hjälpen ger vi inte här,  utan där. Att vi skall fortsätta ta emot människor i Sverige är också en självklarhet, men inom rimliga gränser –  gränser som dessvärre redan passerats för att kunna vara hanterbara.

Det är många med dig som hakar upp sig på Sverigedemokraternas historia Inge, men handen på hjärtat, så håller du förmodligen med om att det finns fler partier i Sverige som har ett mindre trevligt förflutet.  Rasbiologi och tvångssterilisering hade vi i Sverige ända fram till 1958 och trots detta så är detta partiet störst i Sveriges riksdag idag . Det viktiga är väl ändå vad man har för politik framöver och inte den politik som gällde i en annan tidsera!?

Jag förstår verkligen inte vad du menar med ”exkluderande parti” Inge – då jag ser det som inkluderande parti som vill hjälpa så många det bara är möjligt – utan att glömma våra egna!

Du kanske anser att Sverigedemokraterna inte behövs, och det är din fulla rätt!  Men jag tillsammans med en växande skara svenska och nysvenska medborgare, påstår något helt annat!

Avslutningsvis så håller jag inte med dig i ditt påstående att ”varje individ som kommer hit oavsett bakgrund är en av oss”  Om du, jag eller någon annan åker till Japan, betyder det då att du, jag han eller hon ses som en av dom?

Nicolás Westrup

Ronneby