Svar till Håkan Andrén ” SD vill ha herrefolksfolkhem” Sydöstran 2 februari -15 | Sverigedemokraterna i Ronneby

Svar till Håkan Andrén ” SD vill ha herrefolksfolkhem” Sydöstran 2 februari -15

Svar till Håkan Andrén ”SD vill ha herrefolkshem”

Du verkar förknippa rasism, med att vi vill minska invandringen till mer normala nivåer än vi har idag. Nivåer som vi klarar av att hantera utan att för den skull glömma de som redan bor i landet – oavsett etnisk härkomst! Det är inte endast SD som anser detta, utan nu även andra partier i riksdagen. Att SD var de enda som tidigare stod upp för sina åsikter och gick emot de politiskt korrekta råder det ingen tvivel om, eller? Är de kanske därför som du verkar se rött när du skriver om oss?

Det är möjligt att du tycker vi skall fortsätta med helt öppna gränser, och dessutom erbjuda alla som kommer permanent uppehållstillstånd (PUT). Fler och fler ansluter sig nu till de som tycker annorlunda, då de insett att invandringspolitiken och integrationen aldrig fungerat och troligen aldrig heller kommer att göra.  Det är inte enbart medborgarna som är oroliga utan även våra grannländer och först ut med att begära passtvång vid inresa från Sverige är Norge. Det borde väl ändå säga en hel del.

När det gäller Björn Söders uttalande så verkar det som att du missade fortsättningen – då Björn fick rätt av bland andra den samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén. Det var alltså inget negativt om vare sig judar eller samer! Jag förstår att det kan vara frestande att försöka vrida och vinkla på sanningen, men sanningen Håkan, kommer alltid fram till slut!

Då du verkar fått en hel del om bakfoten när det gäller SD Håkan, så har jag ett förslag.

Låt oss träffas över en kaffe för att i lugn och ro lära känna varandra och utbyta information om våra respektive partipolitiska program och ideologier. Vi behöver inte alls tycka lika, men jag är nästan övertygad om att vi kan lära oss ett och annat, och kanske till och med begrava en del felaktigheter.

Nicolás Westrup